Baas slaagt voor ‘examen’ CBR: 58 locaties van laadpalen voorzien
Baas B.V.

Baas slaagt voor ‘examen’ CBR: 58 locaties van laadpalen voorzien

Medewerkers en bezoekers van het CBR kunnen binnenkort hun elektrische auto opladen op de 58 locaties van het exameninstituut. Baas heeft de opdracht gekregen om alle examenlocaties in ons land van laadinfra te voorzien.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Het project start met twee locaties, in Rijswijk en in Leusden. De balans tussen kwaliteit en prijs gaf de doorslag om met Baas in zee te gaan, zegt directeur bedrijfsvoering Jan Jurgen Huizing van het CBR. ‘Het is goed dat we deze stap zetten. Ook wij willen mee in de energietransitie.’

In 2023 is het CBR de markt op gegaan om de locaties te elektrificeren. ‘Een flinke aanbesteding’, zegt Huizing. ‘Maar liefst twaalf bedrijven hebben zich ingeschreven, waarvan Baas uiteindelijk als beste uit de bus kwam.’

De aanbesteding bestond uit meerdere vragen. Paul-Jan Albersen, commercieel manager bij Baas: ‘De belangrijkste vraag om te beantwoorden was die over levering, beheer en correctief onderhoud. Daarnaast wilde het CBR o.a. graag weten op welke wijze duurzaamheid en het circulair gebruik van materiaal wordt toegepast binnen deze opdracht. Baas zet actief in op klimaatneutrale bedrijfsvoering. Monteurs en projectleiders gaan bijvoorbeeld met elektrisch vervoer naar de locaties toe. Dat sluit goed aan bij de wensen van het CBR. Een andere vraag was om oplossingen te bedenken voor zogenaamd laadkleven, zoals een app of werken met een tarief. Ook hebben wij ook load balancing meegenomen, om de beschikbare stroom eerlijk te verdelen over meerdere laadstations.’

De CBR-locaties in Rijswijk (het hoofdkantoor) en Leusden krijgen de primeur, direct gevolgd door Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht. Gefaseerd pakt Baas daarna ook de overige locaties aan. Waar het gaat om een theorie-examenlocatie, vraagt de installatie om extra behoedzaamheid. Paul-Jan: ‘Daar moeten we rekening mee houden, dat er binnen mensen bezig kunnen zijn met hun theorie-examen. Het is hinderlijk als je dan wordt gestoord door iemand die met een drilboor het asfalt openmaakt. In die gevallen kunnen we dit soort werkzaamheden ook ’s morgens vroeg doen.’

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top

Schrijf je in voor de exclusieve content van Recreatie Next Level


Wil jij de opgenomen kennissessies uit de Recreatie Studio terugkijken? Schrijf je nu in via onderstaande button en krijg toegang tot exclusieve sessies waaronder de keynotes van Esther Vergeer en Goof Lukken!